با امگا6، سلامتی قلب خودتان را تضمین کنید

با امگا6، سلامتی قلب خودتان را تضمین کنید 1

با امگا6، سلامتی قلب خودتان را تضمین کنید،آیا مصرف اسیدچرب امگا3 می‌تواند از شما در برابر خطر مرگ زودرس مراقبت کند؟ پاسخ محققان دانشگاه Eastern Finland به این سوال مثبت است.امگا3 نه تنها می‌تواند از مرگ زودرس پیشگیری کند، بلکه در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز نقش دارد.
لینولئیک‌اسید یکی از متداول‌ترین اسیدهای‌چرب امگا6 محسوب می‌شود و به گفته دکتر ایرکی ویرتن، سرپرست این گروه تحقیقاتی، هر چه میزان اسیدچرب امگا3 در خون بالاتر باشد، احتمال مرگ زودرس کاهش پیدا می‌کند.نتایج این مطالعه به تازگی در American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.
با امگا6، سلامتی قلب خودتان را تضمین کنید،اگرچه امگا6 به دلیل نقشی که در تنظیم سطح کلسترول خون دارد شناخته می‌شود اما مطالعاتی نیز وجود داد که نشان می‌دهد امگا6 می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های التهابی در بدن شود.علت این امر آن است که در بدن انسان، لینولئیک‌اسید تبدیل به آراشیدونیک‌اسید شده و در نهایت تبدیل به عوامل التهابی مختلف می‌گردد.با این وجود اسیدهای چرب امگا6 به خودی خود، باعث افزایش تولید عوامل ضدالتهابی در بدن می‌شوند.به همین خاطر نیز تعیین ارتباط عوامل غذایی با افزایش یا کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها تا حدودی چالش برانگیز است.
مطالعه جدید محققان فنلاندی که با حضور 2480 مرد 42 تا 60ساله انجام شده، نشان داده است که خطر مرگ‌ومیر زودرس در افرادی که سطح اسیدچرب لینولئیک خونشان بالاتر بوده، 43درصد کمتر از سایر افراد است.اگرچه هیچ ارتباطی بین این اسیدچرب و احتمال ابتلا به سرطان مشاهده نشده است.
سطح اسیدچرب لینولئیک در بدن به واسطه رژیم غذایی فرد تعیین می‌شود و مهم‌ترین منابع آن در برنامه غذایی روزانه شامل روغن‌های گیاهی، آجیل‌ها و دانه‌های روغنی است.این درحالی است که رژیم غذایی فرد تاثیر بسیار اندکی بر میزان اسید آراشیدونیک خون دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *