خوراکی هائی که به درمان جوش کمک می کند.

خوراکی هائی که به درمان جوش کمک می کند.

جوش‌های پوستی فقط مختص به نوجوانان نیستند، بلکه حدود ۲۰ درصد از خانم‌ها در سنین 20 تا۳۰ سالگی با این جوش‌ها مواجه می‌شوند. جوش‌هایی که می‌توانند به علل متفاوتی ایجاد شوند، از استرس تا نوسانات هورمونی. با این‌حال، همه این افراد علاوه بر جدی گرفتن روش‌های درمانی موضعی و دارویی،‌ می‌توانند از مواد غذایی خاص برای مقابله با جوش‌ها و شفاف‌سازی پوست خودشان استفاده کنند. اضافه کردن مواد غذایی زیر به رژیم غذایی، کیفیت پوست را به مرور زمان افزایش می‌دهد در ادامه خوراکی هائی که به درمان جوش کمک می کندرا به شما معرفی می کنیم.

گَزَنه

گزنه، یکی از گیاهانی است که خاصیت ضدالتهابی ویژه‌ای دارد و دو فایده مهم نیز به پوست می‌رساند: کمک به تسکین التهابات پوستی و بهبود بیماری‌های پوستی مانند اگزما و آکنه. شما می‌توانید از گزنه برای تهیه سوپ یا چای استفاده کنید. ویژگی دیگر گزنه، قدرت سم‌زدایی آن است که از آنتی‌اکسیدان‌های سرشارش نشات می‌گیرد. این ترکیبات مهم از بدن در مقابل تولید بیش از حد رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کنند و مانع از آسیب‌دیدگی DNA در بدن می‌شوند.

نعناع

مردم جهان بیشتر از هر چیزی، نعناع را به‌واسطه خواص درمانگر و تسکین‌دهنده‌اش می‌شناسند. این گیاه مهم، نه‌تنها به هضم بهتر کمک می‌کند، بلکه استرس را هم کاهش می‌دهد که یکی از عوامل تشدیدکننده جوش‌ها به‌شمار می‌رود. نعناع، برای مقابله با سردرد هم مفید است، سینوس‌ها را پاک‌سازی می‌کند و فواید مختلفی هم به پوست می‌رساند.

انواع توت‌های تیره

ویژگی مهمی که انواع توت‌های تیره را متمایز می‌کند، میزان زیاد آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در این میوه‌ها وجود دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از دو منظر برای پوست مهم هستند: قابلیت پاک‌سازی‌ و قابلیت شفاف‌سازی. به‌علاوه، اهمیت فیبر موجود در توت‌های تیره را هم نباید نادیده گرفت، چون مانع از گرسنگی کاذب می‌شوند و ترشح انسولین را تنظیم می‌کنند.

مغزهای خام

کمبود املاح مهمی مانند زینک و سلنیوم، با افزایش آکنه‌ها در بعضی از افراد مرتبط است. به همین دلیل هم مغزهای خام، خصوصا دانه‌های کدو و بادام برزیلی، برای مقابله با آکنه‌ها و جوش‌ها مهم هستند. ویژگی سلنیوم، این است که تعداد سلول‌های سفید خون را در بدن افزایش می‌دهد و درنتیجه قدرت دفاعی بدن را تقویت می‌کند. بعضی ترکیبات مانند ویتامین E، مس، منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم و آهن نیز برای سلامت پوست و حفظ عملکردهای آن ضروری هستند. بنابراین، مغزهای حاوی این عناصر هم باید به رژیم غذایی اضافه شوند.

سیر

سیر، سرشار از نوعی ماده شیمیایی طبیعی به‌نام آلیسین است که بعد از هضم شدن، فعل و انفعالات خاصی را با خون انجام می‌دهد. این فرآیند به شکل‌گیری ماده‌ای در بدن منجر می‌شود که توانایی بالایی برای نابود کردن بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌های مضر دارد. در این حالت، بسیاری از ترکیبات مضری که باعث شکل‌گیری جوش‌ها و بیماری‌های پوستی می‌شوند، از بین می‌روند. اگر میزان استفاده از گیاهان و میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان را همراه با مصرف سیرافزایش بدهید، ترکیب دارویی بی‌نظیری به بدن می‌رسانید. البته برای این‌که از بیشترین فواید سیر برخوردار شوید، باید آن را خام بخورید.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی، یکی از بهترین منابع حاوی ویتامین Cاست و با توجه به این‌که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، استحکام و کیفیت پوست را در وضعیت مطلوبی نگه می‌دارد. علاوه بر این، لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی هم فقط رنگ قرمز را در این سبزی ایجاد نمی‌کند، بلکه گردش خون در پوست را بهبود می‌بخشد.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *