راههای برای زیبا شدن در دوران سرماخوردگی

راههای برای زیبا شدن در دوران سرماخوردگی 1

راههای برای زیبا شدن در دوران سرماخوردگی ،سعی کنید حتما صبح‌ها و شب‌ها مرطوب‌کننده بزنید تا سوزش ناشی از خشکی پوست‌تان را رفع کنید. آبریزش بینی خود یکی از عوامل شایع در ایجاد این خشکی‌ها است.

سرما خوردگی و آنفلوانزا از بیماری‌های شایع در طول فصل‌های سرد سال هستند و اغلب اجتناب‌ناپذیر هستند. با این ‌وجود، داشتن ظاهری مریض، رنگ‌پریده و خسته امری است که می‌توانید از آن جلوگیری کنید و با انجام چند ترفند ساده ظاهرتان را کاملا تغییر دهید. در ادامه مطلب امروز با چند ترفند زیبایی آشنا می‌شوید که مطمئنا انجام آن‌ها باعث ایجاد حس بهتری در شما خواهد شد.

دستمال مناسب استفاده کنید

سرماخوردگی شما همراه با عطسه و  آبریزش بینی است، خساست به خرج ندهید و حتما از یک دستمال مرغوب و مناسب با پوست صورت‌تان استفاده کنید. احتمالا در طول بیماری زیاد از دستمال استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از قرمزی و خشکی پوست بینی بهترین گزینه استفاده از دستمال‌های مرطوبی است که حاوی لوسیون و مرطوب‌کننده هستند.

رطوبت درونی و بیرونی بدن‌تان را حفظ کنید

معمولا در طول بیماری بدن دچار مقداری کم‌آبی می‌شود که این کم‌آبی خود را به خوبی در خشکی پوست نشان می‌دهد. این عارضه دقیقا نشانه و هشدار بارز بدن‌تان برای بی‌آبی است. این خشکی یعنی زمان آب‌رسانی به بدن فرا رسیده و باید تا می‌توانید مایعات مصرف کنید و برای رفع خشکی چشم از یک مرطوب‌کننده مناسب با پوست‌تان استفاده کنید. سعی کنید حتما صبح‌ها و شب‌ها مرطوب‌کننده بزنید تا سوزش ناشی از خشکی پوست‌تان را رفع کنید. آبریزش بینی خود یکی از عوامل شایع در ایجاد این خشکی‌ها است. سعی کنید در طول روز یک بطری آب و یک مرطوب‌کننده همراه‌تان داشته باشید تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

رفع پف ‌زیر چشم‌ها با چای کیسه‌ای

اگر در اثر جمع شدن مخاط‌های داخلی، چشم‌‌های‌تان دچار التهاب شده بهترین کار این است که هنگام خواب سرتان را طوری قرار دهید که بالاتر از سطح بدن‌تان باشد. بدین شکل مایعات و مخاط‌های داخل آن راحت‌تر از صورت‌ خارج می‌شوند. برای پف زیر چشم‌ها هم می‌توانید از کیسه‌های چای به عنوان یک درمان مفید استفاده کنید. کافی است، برای مدت زمان ۱۵ دقیقه در حالت خوابیده ۲ عدد چای کیسه‌ای خنک و مرطوب را روی ناحیه ملتهب بگذارید تا خودتان شاهد اثربخشی بی‌نظیر آن باشید.

از کرم خنک استفاده کنید

سعی کنید کِرمی که استفاده می‌کنید را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. این کار نه تنها باعث شادابی و رفع  خستگی چشم‌های‌تان خواهد شد، بلکه از ایجاد پف در زیر چشم‌ها هم جلوگیری خواهد کرد.

رفع قرمزی چشم‌ها

یکی دیگر از نشانه‌های سرماخوردگی، قرمزی یا صورتی رنگ شدن چشم‌ها است. با استفاده از قطره‌های چشمی می‌توانید این تغییر رنگ را برطرف کنید.

از چرب لب استفاده کنید

معمولا در طول فصل سرد مخصوصا زمانی که به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید لب‌ها دچار خشکی و پوسته‌پوسته شدن می‌شوند. برای جلوگیری از ایجاد این عارضه سعی کنید لب‌های‌تان را چرب و مرطوب نگه دارید.

برای آرایش چشم‌ها از ریمل ضدآب استفاده کنید

در طول سرماخوردگی، عطسه‌ و  سرفه‌های پی‌درپی باعث آبریزش چشم‌ها می‌شوند. سعی کنید برای جلوگیری از سیاهی زیر چشم‌ها از یک ریمل ضدآب استفاده کنید.

قبل از آرایش کردن از یک پرایمر استفاده کنید

از آنجایی که در طول دوره بیماری دائما در حال پاک کردن بینی و مالیدن چشم‌ها هستید نگهداری و حفظ آرایش صورت کمی سخت‌تر می‌شود و احتمالا پودرها و یا کرم‌های آرایشی دوام چندانی روی صورت‌تان ندارند. برای رفع این مشکل قبل از آرایش از یک پرایمر مناسب با پوست‌تان استفاده کنید تا آرایش بیشتر روی پوست‌تان بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *