راهکارهایی طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

راهکارهایی طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن 1

سیستم ایمنی بدن ما از یک مکانیسم فوق‌العاده برخورداراست به نحوی‌که به ما کمک می‌کند تا با بیماری‌های مختلف مبارزه کنیم. اما این سیستم با تمام قدرتی که دارد، بسیار آسیب‌پذیر است. تغییرات فصلی، خستگی، استرس، کارهای سنگین فیزیکی و کم‌خوابی، از عوامل تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. در میان تمام راهکارهایی که برای تقویت این سیستم وجود دارد، راهکارهای طبیعی حرف اول را می‌زنند. در ادامه با چند نمونه از این راهکارها آشنا شوید.

  1. مصرف اسانس روغنی Ravintsara (موسوم به گل میخک)

این روغن یک آنتی‌ویروس و ضدعفونی‌کننده بسیار قوی است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره ‌کرد. این اسانس رایحه بسیار ملایم و آرام‌کننده‌ای دارد و در درمان بی‌خوابی بسیار مؤثر است.

شیوه مصرف: توصیه می‌شود بزرگسالان، یک تا دو قطره از آن را روی نیم‌تنه، قفسه سینه یا مچ دستشان و کودکان به کف پاهایشان بمالند. اگر استعمال داخلی مد نظر بود، تحت نظر پزشک، یک تا دو قطره از این روغن را دو تا سه مرتبه در روز، در یک قاشق عسل یا ژل رویال حل و میل کنید.

  1. مصرف اسانس روغنی دارچین، نوع سیلان

این نوع اسانس یک ضدعفونی‌کننده قوی است، خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی دارد و در تقویت سیستم ایمنی بدن، معجزه می‌کند. البته در استفاده از آن کاملاً محتاط باشید چون مصرف بیش از یک هفته، به کبد آسیب جدی می‌رساند، بنابراین تحت نظر پزشک، روزی دو بار و هر بار یک قطره داخل یک قاشق عسل حل و میل نمایید. این کار را تا سه روز تکرار کنید. مصرف این روغن در دوران بارداری، شیردهی و نیز به بیماران مبتلا به هپاتیت توصیه نمی‌شود.

  1. استفاده از روش گل‌درمانی «باخ»

گل‌های درخت زیتون، بهترین درمان خستگی‌های جسمی و روحی هستند. برای این منظور، یا چهار قطره از اسانس این گل را چهار بار در روز در یک لیوان آب حل کنید و به مدت 7 روز بنوشید و یا مستقیم این چهار قطره را به کمک قطره چکان روی زبان خود بچکانید. لازم به یادآوری است که مصرف این روغن به زنان باردار و کودکان زیر ده سال توصیه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *