5 راه درمان سریع گلو درد + بهترین روش خانگی

درمان سریع گلو درد به روش خانگی

درمان سریع گلو درد به روش خانگی

  1. نوشیدنی‌های گرم،‌ به‌ویژه شیرعسل، درد گلو را کمتر می‌کنند و خاصیت آرام‌کنندگی دارند.
  2. شما می‌توانید یک مرهم بسازید، به این ترتیب که آب لیموترش را با مقدار زیادی نمک مخلوط و گرم کنید. پارچه‌ای تمیز را به مقداری از این محلول آغشته کنید، آن را روی ناحیه گلو قرار دهید و درنهایت به کمک یک تکه دستمال روی گردن فیکس کنید.
  3. غرغره‌کردن را فراموش نکنید! برای این منظور، در یک لیوان آب ولرم،‌ یک دوم قاشق چایخوری نمک اضافه ‌کنید. شما می‌توانید در کنار نمک، مواد دیگری نیز به محلول مخصوص غرغره بیافزایید، به عنوان مثال: مقداری آب لیمو، سرکه، گیاهانی که خاصیت ضدالتهابی دارند (مثل مریم گلی) و نیز گیاهانی که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند (مثل آویشن).
  4. از مصرف جوشانده آویشن، اسطوخودوس و نیز گل ختمی، غافل نشوید!
  5. برخی از روغن‌های اصلی مثل روغن درخت چای، قابلیت بالایی در تسکین دردهای گلو دارند. فقط در مصرف این روغن‌ها خیلی دقت کنید چون بعضی از گیاهان برای زنان باردار، شیرده و نیز کودکان مضرهستند، به همین دلیل قبل از مصرف حتما‍ با پزشک خود مشورت نمایید.

شربت آسماویت : کمک به کاهش التهابات ریوی و بهبود تنفسشربت آسماویت : کمک به کاهش التهابات ریوی و بهبود تنفس

انواع گلو درد و بررسی آنها

بیماری‌های بسیاری معمولا منجر به گلودرد می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی اشاره ‌کرد. به همین دلیل برای مداوای گلودرد باید از درمان این نوع بیماری‌ها شروع کنیم.

درمان گلودرد زمانی‌ که ورم گلو سرمنشأ باکتریایی دارد:

بدون شک در این حالت، پزشک برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند و در کنار آن برای تسکین درد، مسکن و برای پاکسازی گلو از مخاط‌های عفونی، یک داروی ضدعفونی‌کننده توصیه خواهد کرد.

درمان گلودرد زمانی که ورم گلو از یک عفونت قارچی ناشی می‌شود:

برای درمان این نوع عفونت، مصرف داروهای ضدقارچ معجزه‌ می‌کند اما معمولا برای تسکین دردهای گلو و نیز آسان شدن عمل بلعیدن، یک دهانشویه  ضدعفونی‌کننده نیز توصیه می‌شود.

درمان گلودردهایی که سرمنشأ ویروسی دارد:

برای درمان گلودردهای ویروسی، داروی خاصی وجود ندارد. اما برای تسکین درد آن، راه‌های بسیاری را می‌توان پیشنهاد داد. مانند استفاده از شربت‌های آرام‌کننده، مسکن‌هایی که به شکل اسپری عرضه می‌شوند، قرص‌ها، داروهای دندان و لثه،‌ دهانشویه‌ها و… بعضی از این داروها حاوی مواد ضدعفونی کننده‌ای هستند که در عفونت زدایی از گلو وارد عمل می‌شوند و بعضی دیگر متشکل از مواد ضدالتهاب هستند،به‌طوری ‌که در تسکین التهاب گلو بسیار مؤثرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *