موادغذایی انرژی‌بخش در فصل زمستان

موادغذایی انرژی‌بخش در فصل زمستان 1

معمولاً برای مقابله با سرمای زمستان، اکثر افراد به چای، قهوه  روی می‌آورند، اما متخصصان تغذیه مصرف مایعات با کافئین بالا را برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن، توصیه نمی‌کنند. یادتان باشد که موادغذایی طبیعی همیشه حرف اول را می‌زنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نوع از این مواد آشنا شوید.

آلودگی هوا در زمستان، بدن را با کمبودهایی مواجه می‌کند به‌طوری‌ که درنهایت احیا و بازسازی سلول‌ها انجام نمی‌گیرد. مصرف جوانه حبوبات به بدن این امکان را می‌دهد تا با این وضعیت بحرانی مقابله و شادابی خود را حفظ کند.

جوانه‌ حبوبات را همیشه خام مصرف ‌کنید تا خاصیت غذایی آنها از بین نرود. شما می‌توانید جوانه‌ها را همراه با سالاد، سوپ، یا با مقداری نان و پنیر میل کنید. توصیه می‌کنیم که اگر معده حساسی دارید، جوانه‌ها را شب مصرف نکنید چون خواب شما را مختل خواهد کرد!

در فصل زمستان، نوشیدنی‌های سبزرنگ را در برنامه غذایی خود بگنجانید. نوشیدنی‌ها یا همان اسموتی‌های سبزرنگ، به علت کلروفیل بالایی که دارند، به خون اکسیژن‌رسانی می‌کنند. مصرف این مایعات به افرادی که دچار اضطراب و نگرانی هستند، بسیار توصیه می‌شود.

خیار منبع غنی آب و پتاسیم است. آب این صیفی را به همراه برگ‌های سبزرنگی چون اسفناج، کلم سبز یا برگ چغندر یا سبزیجات دیگری چون هویج، کلم بروکلی یا رازیانه بگیرید و میل کنید. البته برای بهترشدن طعم و مزه این نوشیدنی،‌ می‌توانید یک سیب یا گلابی نیز به آن اضافه کنید. فقط دقت داشته باشید که تعداد میوه‌ها از 3 عدد بیشتر نشود. این نوشیدنی را صبح ناشتا یا نیم ساعت قبل از صبحانه میل‌ کنید تا از فواید آن بیشتر بهره‌مند شوید.

اسپیرولین یا جلبک آبی، منبع غنی تمام ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها و نیز منیزیم است. کلسیم موجود در آن حتی از شیر نیز بیشتر است. درابتدای مصرف، تا یک هفته، روزی نصف قاشق چای‌خوری میل‌کنید و بعد از دو هفته این مقدار را به روزی دو قاشق مرباخوری برسانید. شما می‌توانید این ماده را به نوشیدنی‌ها اضافه‌ یا با روغن مخلوط کنید و سپس همراه با سالاد مصرف نمایید. البته متخصصان تغذیه معتقدند که برای ایجاد تنوع، یا تا 3 ماه و هر هفته، 5 روز از این ماده مصرف کنید یا بعد از 3 ماه مصرف، یک ماه تا شروع دوره بعدی ، فاصله بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *