نظافت منزل با آزادسازی ذهن چه رابطه‌ای دارد؟

نظافت منزل با آزادسازی ذهن چه رابطه‌ای دارد؟ 1

وقتی به منزل جدید نقل مکان می‌کنید، اطراف خود را وسایلی بچینید که تصاویر مثبتی در ذهن شما ایجاد می‌کنند و شما را به وجد می‌آورند. همواره بکوشید تا محیط زندگی‌تان مرتب باشد چراکه نظم و ترتیب، وجود شما را غرق در آرامش خواهد کرد. به‌خاطر داشته باشید که بی‌نظمی، انرژی درونی شما را تخلیه می‌کند چون باید همواره در حال تمیز کردن و جابه‌جا کردن وسایل‌تان باشید.
اگر می‌خواهید در زندگی احساس خوبی داشته ‌باشید، نظم و ترتیب را رعایت‌ کنید. چیدمان صحیح منزل و زندگی در یک محیط آراسته، ذهن شما را از درگیری‌های بصری، احساسی و مکانی آزاد می‌سازد، بنابراین عادت خوب نظم و ترتیب را در خود تقویت کنید تا اولا‍ً کار امروز را به فردا نیاندازید و ثانیاً یک زندگی هدفمند داشته ‌باشید.
روانشناسان معتقدند دسته‌بندی وسایل منزل و جداسازی وسایل ضروری از غیرضروری، به شما این امکان را می‌دهد تا از چیزهای جدید در زندگی بهره‌مند شوید. البته این قضیه در عمل ساده نیست چون درست در زمانی‌که شما تصمیم می‌گیرید که نظم و ترتیب را در منزل برقرار کنید، دو راه در پیش رویتان قرار می‌گیرد. یکی این‌که همه چیز را به حال خود رها کنید و دیگر این‌که به هر قیمتی که شده نظم و ترتیب را برقرار سازید. پیشنهاد مشاور به شما این است که به ندای درونتان گوش دهید و راه دوم را انتخاب کنید و برای مؤفقیت در این راه به موارد زیر دقت داشته ‌باشید:
1. یک منزل یا یک اداره ایده‌آل را تصور کنید. تصور یک چیز، اولین قدم در راه رسیدن به آن است.
2. نظافت هر بخش را به یک روز اختصاص دهید. به عنوان مثال روز اول کتاب‌ها، روز دوم لباس‌ها و…
3. از ترس این‌که مبادا وقت کم بیاورید، با یک دست، چند هندوانه بلند نکنید! پس به اعصاب خود مسلط باشید.
4. به سرعت یک مهمانی ترتیب دهید، چون برای نظافت منزل انگیزه لازم را بدست می‌آورید.
هر کاری که شما را به فعالیت وادارد مثل کلوچه پختن، برایتان مفید است. البته به این شرط که با برنامه‌ریزی وارد آن کار شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *