نقش ویتامین B9 در پیشرفت مهارت ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم

نقش ویتامین B9 در پیشرفت مهارت ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم 1

اوتیسم نوعی بیماری‌ است که در بسیاری از جوامع به‌درستی شناخته نشده‌ است. هنوز بسیاری از افراد بر این باورند که اوتیسم یک مشکل روانی یا عصبی محسوب می‌شود اما اوتیسم درحقیقت یک بیماری عصبی است که بر رشد مغزی کودک به‌شدت تأثیر می‌گذارد. در این بیماری، فرد مبتلا مشکلات رفتاری بسیاری دارد به‌طوری‌که تقریباً قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیست و روابط اجتماعی او مختل می‌شود.

اما خبر خوش این‌که اخیراً محققان یکی از مراکز تحقیقاتی ایالات متحده کشف بزرگی کرده‌اند. براساس تحقیقات آنها، اسیدفولیک در بهبود روابط اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم معجزه می‌کند. شاید بتوان گفت که اسیدفولیک یا همان ویتامینB9، نقش آچار فرانسه را در حیطه پزشکی بازی می‌کند. این ویتامین که به‌نام “فولات” نیز شناخته می‌شود فواید بسیاری دارد. از جمله این‌که در شکل‌گیری گلبول‌های قرمز، کمک به عملکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن، بهبود جراحات و… نقش دارد. براساس بعضی از تحقیقات، اسیدفولیک خواص دیگری نیز دارد، مثلاً فشارخون را کاهش و تأثیر داروهای ضدافسردگی را افزایش می‌دهد و نیز زوال قدرت مغزی را به تأخیر می‌اندازد.

پزشکان توصیه می‌کنند درصورت امکان مکمل‌های این ویتامین را از داروخانه تهیه و مصرف کنید. البته این ویتامین در موادغذایی مختلفی نیز وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. دل و جگر ماکیان (پرندگان)، جگر گاو یا گوسفند، اسفناج، مارچوبه، تخم کتان و… منبع غنی این ویتامین هستند. پزشکان توصیه می‌کنند کودکان 4 تا 8 سال، روزانه 200 میلی‌گرم اسیدفولیک دریافت ‌کنند.

در این تحقیق، محققان طی 12 هفته متوالی به کودکان اوتیسم، مکمل اسیدفولیک دادند و درنهایت مشاهده کردند که بعد از این بازه زمانی، پیشرفت چشمگیری در نحوه ارتباطی آن‌ها بوجود آمده است. درحقیقت این میزان مصرفی از اسیدفولیک، قدرت تلکم کودکان مبتلا به اوتیسم را بهبود داده‌ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *