• قطره آهن ولبیبی لیپوزومال ویتابیوتیکس (Wellbaby-liposomal-iron-drop) به تامین آهن مورد نیاز برای کودکان و نوزادان کمک می کند . با استفاده از این محصول می توان از فقر آهن و آنمی ناشی از آن پیشگیری کرد .

قطره آهن ولبیبی لیپوزومال

Wellbaby Liposomal Iron Drop

قطره آهن ولبیبی لیپوزومال ویتابیوتیکس به تامین آهن مورد نیاز برای کودکان و نوزادان کمک می کند . با استفاده از این محصول می توان از فقر آهن و آنمی ناشی از آن پیشگیری کرد . این محصول به دلیل داشتن خاصیت لیپوزومالی فاقد عوارض گوارشی شایع در دیگر قطره های آهن است و موجب سیاه شدن دندان نیز نمی شود .

  • تامین نیاز روزانه آهن برای نوزادان و کودکان
  • پیشگیری از فقر آهن و آنمی ناشی از آن
  • بدون سیاه کردن دندان
  • دارای ساختار لیپوزومی
  • فاقد عوارض گوارشی

قیمت مصرف کننده (با احتساب ارزش افزوده): 924,000 ریال

مقدار مصرف در نوزادان و کودکان طبق دستور پزشک می باشد . میزان مصرف معمول روزانه یک میلی لیتر ( معادل 5/7 میلی گرم آهن ) از محصول می باشد . به طور مستقیم در دهان چکانده شود یا در نصف لیوان آب حل گردد . از قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده نمایید .

    • در صورت ابتلای فرزندانتان به هر گونه بیماری ( از جمله هموکروماتوز ) ، آلرژی به مواد غذایی و یا اجزای تشکیل دهنده فرآورده و در صورت استفاده از سایر دارو ها قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید .

    • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید .

    • بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نشود . این فرآورده مکمل است و جهت پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری نمی باشد .

 

حاوی 1 ماده مغذی ، شامل:

قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 1
آهن (Fe)

کمک به تشکیل گلبول قرمز و هموگلوبین

مشخصات قطره آهن ولبیبی

قطره خوراکی اهن لیپوزومال ول بیبی یک مکمل آهن است که نیاز روزانه نوزادان و کودکان به آهن را تامین می کند . یون آهن در این قطره در داخل لایه فسفولیپید قرار گرفته و لیپوزوم های حاوی آهن به صورت دست نخورده از روده جذب می شوند . پایداری آهن در فرمول لیپوزومال بهتر است . از آنجا که آهن درون ساختار لیپوزومی به راحتی از طریق سلول های دیواره روده جذب می شود ، جذب و فراهم زیستی آن نیز بهبود یافته است و به علت عدم تماس مستقیم مولکول های آهن با دستگاه گوارش فاقد عوارض گوارشی شایع آهن ، طعم بد و خاصیت سیاه کردن دندان هاست .

قطره مولتی ویتامین ول بیبی (Wellbaby) با دارا بودن طعم وانیل دارای قابلیت پذیرش بالایی از سوی نوزادان و شیرخواران می باشد.

هر میلی لیتر قطره ویتامین دی ول بيبي حاوی 5/7 میلی گرم آهن المنتال ( قابل جذب ) می باشد .

فقر آهن

یکی از مشکلات شایع در بین کودکان و بزرگسالان به شمار می آید. آمارها نشان داده اند فقر آهن در نوزادان و کودکان تا سن 3 سالگی در کشورهای درحال توسعه شیوع فراوانی یافته است. در این گروه سنی برای رشد و تکامل مغز و همچنین تولید گلبول های قرمز نیاز حیاتی به آهن وجود دارد. فقر آهن در دراز مدت عوارض بسیار نامطلوبی دارد. فقرآهن سبب بروز اختلال در رشد فیزیکی ، تکامل عصبی ، ذهنی، شناختی، رفتاری و حافظه کودکان می شود.
طبق دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2017، مصرف روزانه مکمل آهن به عنوان یک مداخله بهداشت عمومی در نوزادان و کودکان در سنین 6 ماه تا 2 سال ، برای جلوگیری از کمبود آهن و کم خونی ضروری می باشد.

عنوان متوسط در هر 1ml نیاز روزانه %
Iron 7.5mg 54%

ترکیبات قطره ول بی بی

آهن(Iron) :

نوزادان ما برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارند.که بتواند اکسیژن را از طریق خون به تمام سلول های بدن برساند. هموگلوبین به گلبول های قرمز رنگ میدهد. وقتی شما به مقدار کافی آهن ندارید، گلبول های قرمز خون به گلبول های کوچک و کم رنگ تبدیل می شوندکه به این حالت ، آنمی گفته می شود.در این حالت نمی توانن اکسیژن را به مقدار کافی به ارگان ها و عضلات بدن برسانند.

نوزادان و کودکان برای رشد طبیعی مغز، به آهن نیاز دارد. نوزادانی که دچار کمبود آهن هستند ، ممکن است رشد کند و آهسته ای داشته باشند.

درمورد مکمل آهن ، بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت ، برای کلیه شیرخوارانی که با وزن طبیعی متولد می شوند( اعم از شیر مادر خوار یا شیر خشک خوار) دادن قطره آهن از پایان 6 ماهگی و یا همزمان با شروع تغذیه تکمیلی تا پایان 24 ماهگی به میزان روزانه 5/12 میلی گرم آهن المنتال توصیه می شود.

برای کلیه شیرخوارانی که با وزن کمتر از 2500 گرم متولد می شوند از زمانیکه وزن آنها به 2 برابر وزن هنگام تولد می رسد تا پایان 24 ماهگی قطره آهن به میزان 5/12 میلی گرم آهن المنتال توصیه می شود.

 

  • مقدار مصرف در نوزادان و کودکان طبق دستور پزشک می باشد .
  • میزان مصرف معمول روزانه یک میلی لیتر ( معادل 5/7 میلی گرم آهن ) از محصول می باشد . به طور مستقیم در دهان چکانده شود یا در نصف لیوان آب حل گردد . از قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده نمایید .

طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت برای نوزادان با وزن طبیعی در هنگام تولد از پایان 6 ماهگی و همزمان با شروع غذای کمکی مصرف قطره آهن تجویز می شود.

بهترین زمان مصرف قطره آهن لیپوزومال ول بیبی هنگامی است که معده فرزند شما خالی است. به این منظور یک ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از غذا را می توان به عنوان زمان مناسب انتخاب کرد.

ساختار لیپوزومی یون های آهن در قطره ول بیبی علاوه بر اینکه باعث می شود تا این قطره با مخاط دستگاه گوارش تماس مستقیم نداشته باشد، این امکان را نیز به وجود می آورند که یون های آهن در برخورد با دندان ها نیز قرار نگیرند و به دلیل عدم برخورد با دندان ، سیاه شدن دندان ها نیز اتفاق نمی افتد.

به دلیل اینکه یون‌های آهن در قطره ول بیبی ساختار لیپوزومی دارند، هنگامی‌که کودک قطره را می‌خورد، یون‌های آهن در تماس مستقیم با مخاط دستگاه گوارش قرار نمی‌گیرند. از این رو می‌توان گفت که عوارض معمول مکمل‌های آهن نظیر گرفتگی عضلات شکم یا تهوع و استفراغ در این فرآورده اغلب دیده نمی‌شود.

قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 2
قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 3
روی حیوانات آزمایش نشده است
قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 4
بدون مخمر
قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 5
بدون رنگ مصنوعی و مواد افزودنی
قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 6
مناسب گیاهخواران
قطره ول‌بیبی آهن لیپوزومال 7
بدون لاکتوز

محصولات مرتبط