9 قدم تا تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن از گذشته تاکنون همیشه از الویت های خانواده ها بوده است در این مقاله با عنوان 9 قدم تا تقویت سیستم ایمنی بدن به نکاتی هرچند ساده برای تقویت ایمنی بدن می پردازیم.

9 روش تقویت سیستم ایمنی بدن

1- کاهش استرس

استرس روشی است که بدن برای مقابله با موقعیت های چالش برانگیز انتخاب می کند، اما قرار گرفتن همیشگی در این موقعیت خطرناک است. نتایج تحقیقات دراز دامن دانشمندان دانشگاه آکسفورد بر روی بیش از دو هزار بزرگسال 20 تا 70 ساله نشان داد، استرس بیش از حد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

سیستم ایمنی بدن

2- برقراری رابطه زناشوئی

برقراری رابطه زناشوئی علاوه بر ایجاد حس خوب برای بدن نیز مفید است. پژوهش های محققان دانشگاه جان هاپکینز نشان داده داشتن یک زندگی عاشقانه و برقراری ارتباط جنسی منظم، سلامت افراد را حفظ می کند.

سیستم ایمنی بدن

3- نگرش مثبت

مثبت اندیشی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. زمانی که افراد، خوش بینانه به قضایا نگاه می کنند، سیستم ایمنی بدن شان قدرتمند تر می شود. برای افزایش این حس، خوشگذرانی کنید و از زندگی لذت ببرید.

 نگرش مثبت

4- لبخند زدن

از ته دل خندیدن بسیار مفید است. شواهد و قراین متعددی وجود دارند که نشان می دهند، خندیدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

لبخند زدن

5- مصرف آنتی اکسیدان

مصرف زیاد میوه و سبزیجات، نیاز بدن به آنتی اکسیدان را برآورده می کند. این مواد از سلول های بدن در مقابل رادیکال های آزاد حفاظت می کنند.

مصرف آنتی اکسیدان

6- استفاده از ویتامین ها

اگر حس می کنید بدن تان از کمبود ویتامین رنج می برد باید مکمل ویتامین مصرف کنید. مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین، نیازهای بدن به ویتامین ها را تامین می کند.

استفاده از ویتامین ها

7- ایجاد شبکه ارتباطات اجتماعی

می دانیم که دوستان مهم هستند، اما داشتن روابط اجتماعی قوی می تواند تاثیر مثبت زیادی بر سلامت ما بگذارد. افرادی که روابط اجتماعی سالمی دارند در مقایسه با اشخاصی که چنین نیستند بیشتر عمر می کنند.

ایجاد شبکه ارتباطات اجتماعی

8- خواب راحت

بدون خواب راحت، سیستم ایمنی بدن به درستی نمی تواند وظایف اش را انجام بدهد. اکثر بزرگسالان به هفت تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. برای داشتن خواب آرام و راحت باید در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید، از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید، اتاق خواب را خنک نگه دارید و در زمان مشخص به رختخواب بروید.

good sleep

9- شست و شوی دست ها

پیش از این که میکروب ها و باکتری ها وارد بدن شده و سیستم ایمنی نابودشان کند، دست های تان را بشویید. دست ها باید با استفاده از صابون 20 ثانیه شست و شو شوند. هنگام در دسترس نبودن آب، استفاده از مایع ضد عفونی کننده ای که حاوی 60 درصد الکل باشد، بلامانع است.

شست و شوی دست ها

منبع: http://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-strengthen-immunity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.