زردچوبه می‌تواند به درمان سرطان پانکراس، آلزایمر و حملات قلبی کمک کند

زردچوبه می‌تواند به درمان سرطان پانکراس، آلزایمر و حملات قلبی کمک کند 1

زردچوبه می‌تواند به درمان سرطان پانکراس، آلزایمر و حملات قلبی کمک کند،اگر از طعم زردچوبه خوشتان نمی‌آید، شاید نتایج این تحقیق تازه بتواند نظرتان را عوض کند. محققان می‌گویند مصرف روزانه کورکومین(یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه که عامل رنگ زرد این ادویه است) می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو و حافظه در افراد میانسال شود. کورکومین نوعی ترکیب آنتی‌اکسیدانی است که مانع از تخریب سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود و خاصیت ضدالتهابی زیادی دارد.

سال گذشته نیز در تحقیقی مشابه بر تاثیرات مثبت مصرف زردچوبه بر سلامت تاکید شده و مشخص شده بود که استفاده از زردچوبه می‌تواند به درمان سرطان پانکراس، آلزایمر و حملات قلبی کمک کند. نتایج این تحقیق ساده که در American Journal of Geriatric Psychiatry منتشر شده، نشان دهنده تاثیر محافظت‌کننده کورکومین بر سلول‌های مغزی است.

دکتر گری اسمال و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا برای انجام این تحقیق 40 فرد بزرگسال 51 تا 84 ساله را که از مشکلات حافظه رنج می‌بردند، مورد مطالعه قرار دادند. این افراد به دو گروه تقسیم شده و گروه مداخله روزانه 180 میلی‌گرم کورکومین (دو بار در روز و هر بار به‌اندازه 90 میلی‌گرم) دریافت می‌کردند در حالی که به گروه دوم دارونما داده شده بود.

بر اساس نتایج منتشر شدهزردچوبه می‌تواند به درمان سرطان پانکراس، آلزایمر و حملات قلبی کمک کند، بیمارانی که روزانه کورکومین دریافت می‌کردند پس از پایان مداخله، پیشرفت 28 درصدی در آزمون‌های حافظه نشان دادند. همچنین این افراد در مقایسه با گروه دارونما، بهبود قابل توجهی در وضعیت خلق‌وخو داشته و سطح پروتئین بتاآملوئید که با بروز بیماری آلزایمر ارتباط مستقیم دارد، در هیپوتالاموس و نواحی آمیگدال مغزشان پایین آمده بود. این نواحی ارتباط قوی با حافظه و احساسات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *