درباره بیماری های رایج زنان بدانید

بررسی بیماری های رایج زنان
در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید... بستن

افسردگی و اضطراب‌های روحی و روانی نیز در بانوان دو برابر بیشتر از آقایان است. براساس مطالعات دانشمندان فرانسوی، از هر ۵ خانم، یک خانم بحران‌های شدید روحی را در زندگی تجربه خواهد کرد. این آمار در آقایان، عدد یک به ده می‌باشد. واکنش بدن زنان و مردان در برابر بیماری‌های مختلف، یکسان نیست. اختلافات ژنتیکی، هورمونی و فیزیکی… از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند بعضی ازناهنجاری ها در بدن خانمها گسترش بیشتری داشته باشند.در ادامه با انواع بیماری های رایج زنان صحبت خواهیم کرد.

بیماری های رایج زنان

* اختلالات قلبی و عروقی

اختلالات قلبی و عروقی یک از همین بیماری‌ها است. دانشمندان دریافته‌اند که تقریبا نیمی از زنان زیر ۶۰ سال که دچار سکته قلبی شده‌اند، دردی در ناحیه قفسه سینه خود احساس نمی کردند ، آن هم دردی که به نوعی هشداردهنده است! علائم سکته قلبی در زنان به شکل دیگری است: احساس خستگی مفرط، حالت تهوع ، تنگی نفس به هنگام فعالیت بدنی…

اختلالات قلبی و عروقی

* پوکی استخوان

پوکی استخوان که استخوان‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند و احتمال شکستگی آنها را بالا می‌برد، در زنان بیشتر است و معمولا بعد از دوران یائسگی به سراغ آن‌ها می‌آید. طبق بررسی های دانشمندان، خانمها در مقایسه با آقایان، دو تا سه برابر بیشتر به این بیماری دچار می‌شوند. با شروع یائسگی و تغییرات هورمونی بدن، میزان استروژن که بازسازی استخوان‌ها را برعهده دارد نیز به نحو قابل ملاحظه ای پایین می‌آید.

غنی‌ترین منبع کلسیم برای تقویت استخوان‌ها : استئوکر

پوکی استخوان

* بیماری تنفسی آسم

بیماری تنفسی آسم، البته از نوعی که جنبه آلرژیک و حساسیتی ندارد، معمولا بعد از جوانی،‌ دو برابر بیشتر به سراغ خانم ها می‌آید. متخصصان پزشکی دلیل مشخصی برای این موضوع پیدا نکرده اند اما بر این باورند که تغییرات هورمونی، نایژه‌ها را ملتهب می‌کند. سن بلوغ، پریود، بارداری و یائسگی همه دست به دست هم می‌دهند و زنان را مستعد ابتلا به آسم می‌کنند.

معرفی محصول : شربت آسماویت

بیماری تنفسی آسم

* افسردگی

افسردگی و اضطراب های روحی و روانی نیز در زنان دو برابر بیشتر از مردان است. براساس تحقیقات اخیر دانشمندان فرانسوی، از هر ۵ خانم، یک خانم حمله های روحی را در زندگی تجربه خواهد کرد. این آمار در آقایان، عدد یک به ده می‌باشد.

افسردگی

* سردردهای میگرنی

سردرد میگرنی نیز درخانم ها دو تا سه برابر بیشتر از آقایان است. معمولا در بروز میگرن عوامل متعددی دخیل هستند. تغییر در احساسات فردی، تغییر در سبک زندگی یا رژیم غذایی، بوها و صداهای مختلف و نیز تغییرات هورمونی، از جمله عواملی هستند که ممکن است ابتلا به میگرن را تشدید کنند. “میگرن قاعده‌ گی” که معمولا در روزهای پایانی سیکل ماهیانه به سراغ بانوان می‌آید، از افت شدید ترشح هورمون‌ها ناشی می‌شود.

آشنایی با  : قرص اولترا منیزیم

سردردهای میگرنی

* بیماری فیبرومیالوژیا

بیماری فیبرومیالوژیا یا همان درد مزمن عضلات که هنوز علت علمی مشخصی برای آن وجود ندارد، بیشتر در زنان دیده می‌شود. از نشانه‌های این بیماری می‌توان به دردهای پراکنده در سطح بدن، خستگی مفرط، عدم تمرکز فکری، خواب آلودگی و… اشاره کرد. این بیماری که ریشه روماتیسمی دارد.

بیماری فیبرومیالوژیا

* بیماری‌‌ خودایمنی

بیماری‌‌های خودایمنی، خانم ها را بیشتر از آقایان گرفتار می ‌کنند و در برخی از خانواده ‌ها شایع ‌هستند؛ بنابراین دارای زمینه ارثی اند. در این بیماری،سیستم ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می کند. از جمله بیماری‌های خودایمنی شناخته شده می ‌توان به لوپوس،آرتریت روماتوئید و اسکلروز متعدد(ام اس) اشاره کرد. اغلب این بیماری ‌ها مزمن هستند، اما بسته به نوع عارضه، ممکن است قابل کنترل باشند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که وراثت و تغییرات هورمونی، خانم ها را بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به این قسم از بیماری‌ها قرارمی‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن : ایمیونس

بیماری‌‌ خودایمنی

* بیماری آلزایمر

باز هم زنان در صف اول ابتلا به آن قرار دارند! براساس تحقیقات سازمان جهانی سلامت، از هر ۲۵ نفر، ۱۵ زن و ۱۰ مرد به این بیماری دچار شده‌اند. اما چگونه می‌توان این تفاوت را توضیح داد؟ بدون شک پیری و کهنسالی، اولین دلایل ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند. البته در بروز این بیماری که شامل انحطاط سلول‌های مغزی می‌باشد، عوامل دیگری نیز دخیل هستند، از جمله وراثت، عوامل محیطی یا بیماری‌های قلبی و عروقی چون فشارخون و دیابت..

ارزیابی دانشمندان فرانسوی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰، با بالارفتن امید به زندگی، بالغ بر ۱.۳میلیون نفر در کشور فرانسه به بیماری آلزایمر دچار خواهند شد که از این تعداد بدون شک قسمت اعظمی را خانم ها تشکیل می‌دهند!

موثر در بهبود بیماری آلزایمر : قرص نروزان

بیماری آلزایمر

منبع : https://www.nm.org/healthbeat/healthy-tips/9-health-issues-every-woman-should-understand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *