کیوی منبع غنی از ویتامین C ،توصیه متخصصان تغذیه

توصیه متخصصان تغذیه،کیوی منبع غنی از ویتامین C  ،در میان انواع میوه‌های تازه، کیوی تنها میوه‌ای است که در مرکز توجه تمام متخصصان تغذیه قرار دارد. متخصصان توصیه می‌کنند که برای بهره‌مندی از تمام خواص این میوه معجزه‌آسا، آن‌ را تازه مصرف ‌کنید.
براساس تحقیقی که اخیرا روی 21 نوع میوه انجام گرفته‌ است، کیوی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. کیوی منبع غنی ویتامینC است. به‌طوری‌که هر عدد کیوی 80 تا 100میلی‌گرم ویتامینC دارد و این تقریبا معادل با نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. میزان ویتامینC موجود در یک کیوی، از سه عدد پرتقال نیز بیشتر است.
تنها خاصیت ویتامینC، مقابله با سرماخوردگی یا گلودرد نیست. مصرف این ویتامین در حفظ تناسب اندام و زیبایی ظاهری نیز بسیار مؤثر است. این ویتامین در تولید کلاژن که ضدچروک‌های پوستی است، نقش مهمی دارد و از تولید رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. این ویتامین جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که آهن خستگی بدن را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که اگر مصرف روزانه سبزی یا میوه شما اندک است، هر روز صبح 2 عدد کیوی میل ‌کنید و سلامت خود را تضمین نمایید.
کیوی همچنین حاوی آنزیمی بنام آکتینیدین است. این آنزیم به هضم پروتئین‌های حیوانی (گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، شیر و…) در بدن کمک می‌کند و روند جذب آن‌ها را افزایش می‌دهد. به‌طوری ‌که درنهایت معده با مشکل خاصی مواجه نمی‌شود، بنابراین اگر یک عدد کیوی بعد از غذا میل‌ کنید، احساس سبکی خواهید کرد! در مجموع فیبر موجود در کیوی، فعالیت روده‌ها، سندروم روده تحریک‌پذیر و نیز سوخت‌وساز سلول‌ها را بهبود می‌دهد.
کیوی کالری و نیز شاخص قندخون بسیار پایینی دارد. به همین دلیل برای مبتلایان به بیماری قند و نیز افرادی که تصمیم به لاغری دارند دسر مناسبی محسوب می‌شود.
پتاسیم موجود در کیوی، سدیم موجود در خون را متعادل می‌کند و در نتیجه در تثبیت فشارخون نقش مهمی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *