بهترین زمان برای مصرف قرص آهن، شب قبل از خواب است.

از مصرف هم‌زمان شیر و فرآورده‌های لبنی با قرص آهن خودداری شود، زیرا کلسیم موجود در لبنیات با جذب آهن در بدن تداخل می‌کنند.نیاز به اسیدفولیک نیز در دوران بارداری افزایش می‌یابد. به دلیل نقش اسیدفولیک در پیشگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی، بهتر است مصرف قرص آن، از سه ماه یا حداقل یک ماه قبل از بارداری شروع شود.

مواد غذایی که باکم خونی دوران بارداری مقابله می‌کند موز: منبع عالی آهن و مواد کانی دیگر است. خوردن روزی یک عدد موز برای صبحانه کم‌خونی دوران بارداری را درمان یا از آن پیشگیری می‌کند.

خرما : تولید گلبول‌های خون را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود روزی ۲ بار، ۲ عدد خرما مصرف شود.

جو دوسر : این ماده غذایی آسان هضم می‌شود و علاوه بر آهن، ماده کانی لازم را نیز به بدن می‌رساند.

مغز میوه : منبع غنی آهن است که از کم‌خونی در بارداری پیشگیری می‌کند.

کلم برو کلی : منبع عالی ویتامین‌ها، آهن و فولات است و برای پیشگیری از کم‌خونی در بارداری بسیار مفید است.

گوشت قرمز : منبع آهن حیوانی است و نسبت به گیاهی بهتر جذب می‌شود.

اسفناج : منبع مهم آهن و فولات است که در دوران بارداری با کم خونی مقابله می‌کند.

انار : این میوه نیز منبع عالی و خوب آهن است و برای پیشگیری از کم‌خونی در بارداری مفید است.

کشمش : کافی است چند دانه کشمش را یک‌شب کامل در آب خیس کنید و روز بعد بخورید.

زرده تخم‌مرغ : این ماده غذایی که میزان کافی آهن دارد، میزان گلبول‌های قرمز را در حد طبیعی نگه می‌دارد.

غلات سبوس‌دار : به زن باردار کمک می‌کند تا سالم بماند و دچار کم‌خونی نشوند.

عسل : این ماده غذایی منبع غنی آهن است و می‌توان آن را با میوه خشک و مغز میوه مصرف کرد.

گیاهان بنشنی : منبع آهن عالی است که برای درمان کمبود آهن در دوران بارداری مفید است.

آب‌پرتقال : منبع عالی ویتامین C است که در جذب آهن به بدن کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.