نقش ویتامین D در مهار آسم

نقش ویتامین D در مهار آسم 1
در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید... بستن

نقش ویتامین D در مهار آسم چیست ؟ بر اساس تحقیقات انجام شده  که اخیراً صورت گرفته است، به افراد مبتلابه بیماری آسم توصیه می‌شود که مصرف مکمل‌های ویتامین D را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

محققان دانشگاه Queen Mary در شهر لندن، 955 نفر را که از آسم خفیف تا معمولی رنج می‌بردند، موردمطالعه قراردادند تا تأثیر ویتامین D را بر حملات بیماری بررسی کنند. آن‌ها به بیمارانی که در این تحقیق حضور داشتند، مقداری ویتامین D دادند، البته این مقدار بسیار ناچیز بود به‌طوری‌که هیچ‌گونه عوارضی ایجاد‌ نکرد. به این معنا که در حین تحقیق میزان کلسیم خون در هیچ‌یک از بیماران بالا نرفت و هیچ‌کدام از آن‌ها به بیماری سنگ کلیه دچار نشدند.

ویتامین D ایمنی بدن را بالا ‌می برد؟

ویتامین D ایمنی بدن این بیماران را به نحو چشمگیری بالا ‌می برد تحقیقات دانشمندان نشان داد که مصرف مکمل‌های این ویتامین، حملات خفیف آسم را تا 30 درصد و حملات شدید را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

دانشمندان در تحقیق نقش ویتامین D در مهار آسم به یک نتیجه مهم دیگر نیز دست یافتند. آن‌ها مشاهده ‌کردند که مکمل ویتامین D بر آن دسته از مبتلایان آسم که دچار کمبود ویتامین D بودند نیز تأثیر خوبی داشته است. به عقیده آن‌ها، این مکمل احتمال حملات آسم را تا 55 درصد کاهش می‌دهد. این حملات شامل مواردی بودند که بیمار باید تحت یک درمان استروئیدی یا تزریق انسولین قرار می‌گرفت.

تمام این تحقیقات بیانگر این مسئله هستند که ویتامین D همان‌قدر که در حفظ سلامت استخوان‌ها حرف اول را می‌زند، قدرت سیستم ایمنی بدن را نیز به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

امروزه در بریتانیا، به‌طور متوسط، روزانه 3 نفر جان خود را در اثر بیماری آسم از دست می‌دهند و این در حالی است که ویتامین D، کاملاً بی‌خطر و مقرون‌به‌صرفه است؛ بنابراین پزشکان اکیداً توصیه می‌کنند که مصرف مکمل‌های این ویتامین در برنامه هر شهروندی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *