راه‌های درمان اورژانسی سرماخوردگی در زنان باردار

راه‌های درمان اورژانسی سرماخوردگی در زنان باردار 1

راه‌های درمان اورژانسی سرماخوردگی در زنان باردار

مادران در زمان بارداری باید مراقب بیماری‌های مختلف باشند ،یکی از این بیماری‌ها که می‌تواند بسیار خطرناک و دردسرساز باشد سرماخوردگی در حین بارداری است اما با رعایت نکاتی می‌توان به‌سرعت درمان کرد.

در هنگام بارداری سیستم ایمنی مادران دچار تغییراتی می‌شود که امکان سرماخوردگی را زیاد کند که ابتلا به این بیماری به تنهائی توان تخریب زیادی بر جنین داشته باشد اما دانشمندان توصیه دارند که مادران باید به‌سلامت خود توجه کافی داشته باشند تا درصورتی‌که دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا شدند دچار ضعف بدن نشوند.

جلوگیری از سرماخوردگی بهتر از درمان است

جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی به‌خصوص در ماه‌های سرد سال باید مورد توجه خانم‌های باردار قرار بگیرد، در وهله اول، تغذیه مناسب، استراحت  کافی و ورزش منظم، انتخاب لباس مناسب، خودداری از تماس با افراد بیمار، نوشیدن آبمیوه‌های دارای ویتامین C به‌ویژه مرکبات، رعایت کردن بهداشت فردی، استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین و انواع سوپ، استفاده از  واکسن آنفلوانزا در صورت تائید پزشک از مواردی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

سرماخوردگی در بارداری

چگونه می‌توان از سرماخوردگی در مادران باردار جلوگیری کرد

درصورتی‌که دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا شدید اولین کاری که باید بکنید مراجعه به پزشک برای دریافت درمان داروئی است و برای کاهش آثار و عوارض این بیماری استفاده از بخور آب سرد و استفاده از مایعات برای خروج مواد سمی شیمیائی داروها از بدن ضروری است.

حتماً در هنگام استراحت سرخود را روی بالش بلند قراردادِ تا منافذ تنفسی و بروز عطسه باز باشد. درصورتی‌که بعد از چند روز استراحت علائم سرماخوردگی ازجمله تب و عطسه و سرفه در مادر باردار وجود داشت حتماً به‌صورت اورژانسی به پزشک معالج خود مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار بیماری‌های عفونت‌های سینوسی یا پنومونی یا …شده باشید که هرکدام می‌تواند عامل بسیار خطرناکی برای سلامت جنین باشند.

از درمان‌های خانگی بدون خطر غافل نشوید

درمان هائی که می‌تواند برای تسکین علائم سرماخوردگی کمک شایانی بکند شستشوی بینی و گلو با آب نیمه گرم به همراه نمک نام برد که باکتری‌ها و میکروب‌های دهان و مجاری تنسی را نابود کند، استفاده از غذاهای مایع بدون ادویه و سوپ‌های مرغ به دلیل دارا بودن کلسیم و پروتئین می‌تواند باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شود، در آخر کمپرس سرد و گرم روی سینوس‌ها می‌تواند درد این ناحیه را کم کند

منبع: https://www.healthline.com/health/cold-flu/treating-during-pregnancy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *