ورزشکاران کمتر از ترکیبات کافئین‌دار استفاده کنند

ورزشکاران کمتر از ترکیبات کافئین‌دار استفاده کنند 1

ورزشکاران کمتر از ترکیبات کافیئن‌دار استفاده کنند؛کافئین یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها بین ورزشکاران است که با هدف بهبود عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد ورزشکارانی که در ساعت‌های غیرتمرین و اوقات فراغتشان از قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند، در مواقع لزوم که به فوائد کافئین نیاز دارند، نمی‌توانند به‌اندازه کافی از آن بهره‌مند شوند. پژوهشگران می‌گویند مصرف مداوم و مرتب کافئین می‌تواند مانع از تاثیرات مثبت این مکمل بر بهبود عملکرد ورزشی شود.

کافئین در قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، چای و حتی بعضی داروهای ضددرد یافت می‌شود. کافئین باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شود و احساس خستگی و خواب‌آلودگی را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از فوائد مصرف کافئین بهبود عملکرد ورزشی، بهبود استقامت و افزایش قدرت عضلانی است. این درحالی است که نتایج مطالعه جدیدی که توسط دکتر براندن اگان در دانشکده سلامت و عملکرد انسانی دانشگاه دوبلین انجام شده، نشان می‌دهد مصرف مداوم کافئین می‌تواند اثرات آن را بر تقویت توان ورزشی خنثی کند. نتایج این مطالعه در ژورنال بین‌المللیJournal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism منتشر شده است.

این مطالعه روی 18 مرد ورزشکار حرفه‌ای انجام شده و نشان داده است مصرف آدامس‌های حاوی کافئین (حاوی مقدار کافئین معادل دو فنجان قهوه) در ورزشکارانی که به‌صورت روزانه کافئین مصرف می‌کنند، تاثیر اندکی بر عملکرد سرعتی آنها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *